Gezdim Gördüm

Büyükada’ya Bir Kaçamak

Merhabaa öncelikle çok kısa bir şekilde bu bloğu açma nedenlerimizden bahsedelim. Açıkçası eğlenmek, yaşadıklarımızı sizlerle paylaşmak ve güzel zaman geçirmek için diyebiliriz.

İlk olarak 1 mayısında tatil olmasıyla birlikte ikimizde sevgililerimizi kapıp Büyükada’ya gitmeye karar verdik ve hepimiz oldukça güzel zaman geçirdik. Tatilimizden biraz bahsetmek istiyoruz. Büyükada’ya olan tatiliniz oraya varınca başlamıyor açıkçası. Öncesinde yaklaşık 1-1.30 saat süren bir vapur seyahatiniz var. Eğer sevdiceğinizle birlikteyseniz el ele kol kola çok güzel vakit geçiriyorsunuz veya arkadaşınızlaysanız güzel bir gıybet çeviriyorsunuz. Martılara simit atmak , hafifçe esen rüzgarı hissetmek ve deniz manzarasını saymıyorum bile. Eğer adada konaklayacaksanız rezervasyonunuzu en az 3-4 gün önceden alırsanız iyi olur. Malum güneşi ve tatili gören İstanbullular size yer bırakmayabiliyor 🙂 Biz Büyükada Port Hotel de kaldık. Vapurdan  indikten sonra sola dönüp 5-10 dakikalık bir yürüme mesafesinde. Nefis bir deniz manzarası var. İki gece deluxe odada kalıp 700 lira civarında bir fiyat ödedik. Adada birçok şey çok pahalı o yüzden bu fiyat deniz manzaralı bir hotelin lüks bir odası için iyi bir fiyat. Personel çok cana yakın. Yeni bir oteller o yüzden birkaç eksikleri var ama söylediğinizde hemen ilgileniyorlar, bir şey istediğinizde yoksa bile bulmaya çalışıyorlar. Aşağıda beyaz bahçe dedikleri oldukça hoş kafe-bar tarzı bir yerleri var. Onlarda yiyin için dertleri de yok adada nerde yemek yiyebiliriz diye sorduğunuzda bildikleri yerleri söylüyorlar hemen.

Biz ilk gün Fıçı adlı bir yerde yedik. Fiyatları biraz fazla ama adanın geneli o şekilde. Fıçı daha çok bira-midye-kokoreç şeklinde bir yer. Adada genel olarak her yer rakı balık şeklinde. Rakı sevmeyenleriniz varsa eğer Fıçı veya Midye Kabuğuna gidebilirsiniz yan yanalar zaten. Saat meydanının biraz altında kalıyorlar. Oradan kalktıktan sonra limanda güzel bir yürüyüş yaptık. Karşısı İstanbul olsa bile şehrin karmaşasından sinir ve stresinden o kadar uzaklaşmış kendini izole etmiş ki ada halkı. Orda geçirdiğimde 2-3 günde huzuru buldum resmen. Hayvanlar insanlardan kaçmıyor çocuklar parklarda, millet kayaların üstüne oturmuş sohbet ediyorlar. Her neyse yürüyüşümüzden sonra Mado’dan dondurma aldık ve ben daha yarısını yiyemeden yere düşürdüm 🙁 Kediye köpeğe yaradı en azından 🙂 Sabah dersten sonra kalkıp geldiğimiz için oldukça yorgunduk ve günümüzü bitirdik.

İkinci günümüze Mado’da güzel bir kahvaltıyla başladık. Başka birkaç arkadaşımız da adaya gelmişti. Saat meydanı taraflarında serpme kahvaltı yazan kırmızı koltuklu bir yere oturmuşlar ve hiç beğenmemişler. İsim vermiyorum eğer giderseniz dikkat edin 🙂 Her gördüğünüz serpme kahvaltıya atlamayın. Sonrasında bisiklet kiraladık. Bisikletlerin fiyatları oldukça uygun saatlik 10-15 TL iken günlük kiralarsanız 20-30 TL gibi bir fiyat oluyor. Yok ben oturup gezmeyi seviyorum öylesi yok mu diyorsanız faytonlar var. Küçük tur 75 , büyük tur 90 TL. Büyük tur 15 dakika daha fazla ve ormana da giriyor. Ben açıkçası bisikleti seçmenizi tavsiye ederim her ne kadar hayvan sever de olsam bütün gezinizi at kokusuyla yapmanızı istemem 🙂 Ayrıca bisikletle kendi rotanızı kendiniz ayarlıyorsunuz fayton sadece ana yollardan giderken bisikletle küçük sokaklara girebiliyorsunuz mesela biz 2-3 kişinin olduğu bir sahil bulduk. Ayrıca bisiklet daha güzel bacaklar ve daha sıkı bir popoya sahip olmanıza da yardımcı 😉 3-4 saat boyunca adada girilmedik sokak kalmayınca otele geri döndük barda içeceklerimizi içtikten sonra ‘by Şükrü’ adlı bir balıkçıya gittik. Limanda yer alıyor ve orda bulunduğumuz iki günde de canlı müzikleri vardı. Başka restoranlarda canlı müzik yoktu. Fiyatlar biraz fazla ama adadaki birçok yere göre daha kaliteliler. Sevdiğinizle birlikte müziğe göre romantik takılabilirsiniz ya da çıkıp dans edebilirsiniz 🙂 Sonraki gün 15.00 vapuruyla İstanbul’a geri döndük. Ada güzel bir yer fakat iki günden sonra yapılacak bir şey kalmıyor maalesef. Bizim hafta sonumuz böyleydi okuduğunuz için teşekkürler 🙂